Myorama's Blog

Δεν έχει καμμιά σημασία ποιός ήσουν μέχρι χτές και πόσο βαρύ είναι το φορτίο σου από τη στιγμή που θα πάρεις την απόφαση να αλλάξεις τη ζωή σου υπάρχει μιά δύναμη που θα σε φροντίσει και σε καθοδηγήσει. Μιά στιγμή χρειάζεται για να ξαναθυμηθείς όλη σου τη δύναμη, μια στιγμή για να εμπιστευτείς ξανά, μια στιγμή για να στειλεις μια προσευχή ψηλά , μια στιγμή είναι όλο αυτό που χρειάζεσαι

Ο Μίκης και ο Μίκυ

Σχολιάστε


Μεγάλωσα σε μία οικογένεια συντηρητική η οποία τώρα πιά έχει μεταστραφεί ευτυχώς!!! κάλιο αργά παρά ποτέ, σε πιο φιλελεύθερη ιδεολογικά. Οταν ήμουν στο λύκειο είχα φυγαδεύσει στο σπίτι το Κεφάλαιο του Μάρξ το οποίο διάβασα κάτω από συνθήκες κρυφού σχολειού. Ε όχι τις νύχτες με λάμπα πετρελαίου αλλά τις νύχτες με το φως του ηλεκτρικού και καμμιά φορά και με φακό. Το πρωί το καταχώνιαζα για να πάω σχολείο. Επίσης στο σπίτι μας υπήρχαν απαγορευμένα τραγούδια όπως για παράδειγμα τα τραγούδια του Θεοδωράκη, όπου και αυτά τα άκουγα κάτω από παρόμοιες συνθήκες. Χθες το πρωί μου τηλεφώνησε ο μπαμπάς μου για να μου πει να βάλω Αντ1 γιατί είχε τη συνένετευξη του Μίκη Θεοδωράκη. Βρε πως αλλάζουν οι καιροί σκέφτηκα !!! Ακουσα ένα μέρος της συνέντευξης, δεν πρόλαβα να τη δω ολόκληρη τώρα που γράφω έχω δει σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος της και ένοιωσα τεράστια συγκίνηση.
Αυτά που γράφω τώρα έχουν δεχτεί επιρροές από τρεις πηγές. Από την ταινία που είδα με τίτλο, Μέσα στις φλόγες που ηταν προτεινόμενη για όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, από τα γενέθλια του γιού μου και από τη συνέντευξη του Μίκη θεοδωράκη. Δεν θα γράψω για όλα αυτά που είδα επειδή αποφάσισα για ευνόητους λόγους να ακολουθήσω τη συμβουλή ενός σοφού που είχε πει ότι ο άνθρωπος έχει δυό μάτια και ένα στόμα και καλό είναι να λέει τα μισά από αυτά που βλέπει……
Οταν άνοιξα την τηλεόραση κατευθείαν ο νους μου χώρισε την οθόνη στα δύο, στο Μίκη και στο Μίκυ είναι απο αυτά τα καμώματα που κάνει ο συνειρμός μου συνήθως. Από τη μια μεριά έβλεπα έναν άνθρωπο 85 χρόνων το Μίκη να μιλάει χωρίς χειρόγραφο πολύ βασικό αυτό για μένα αλλά και για όλους φαντάζομαι, το να μιλάει κάποιος με την ψυχή του, αυθόρμητα και ελεύθερα, να λέει αυτό που σκέφτεται ο ίδιος, σήμερα και όχι αυτό που προετοίμασε από χθες. Από την άλλη έβλεπα το Μίκυ ένα αδιάβαστο παιδί να συλλαβίζει. Εντάξει ας μην είμαι και γω αυστηρή μαζί του, άργησε η εταιρεία επικοινωνίας να του φέρει το γάλα. Αλλά επειδή αργεί συνεχώς ας αλλάξει εταιρεία για να προλαβαίνει να μάθει αυτά που θα πεί και όχι να τα μαθαίνει αφού τα πει και να τον εκπλήσσουν κιόλας γιατί κι αυτός πρώτη φορά τα ακούει μαζί με μας και πολύ θα ήθελα να ξέρω τι λέει από μέσα του.
Αρκετά. Καταλάβατε τι θέλω να πω παύω να χωρίζω την οθόνη στα δύο κρατάω το Μίκη σε πρώτο πλάνο. Μας δίδαξε χθες τι σημαίνει πολιτική, πολίτης, πατρίδα, συνάνθρωπος, ανθρωπάκος, τι σημαίνει ομορφιά, λεβεντιά και Ρωμιοσύνη. Η πολιτική είναι ευγένεια, είναι καλοσύνη, είναι αγάπη, είναι νοιάξιμο και προσφορά, είναι όραμα, δεν είναι ένα τέχνασμα δεν είναι τροφή για παχουλά εγώ, δεν είναι σαχλοσύνη. Η δική μου εκδοχή γι αυτή την γεμάτη ήθος ματιά του στα πράγματα είναι ότι όταν κάποιος δεν έχει επιθυμίες που ξεπροβάλλουν από το εγώ του και παραμορφώνουν τη ματιά του, τότε εμφανίζεται η ψυχή του, τότε εμφανίζεται η ομορφιά του κόσμου. Γιατί το καλό μπορεί να το νοιώσει μόνο η ψυχή, όχι το κεφάλι, όχι το στομάχι όχι το πορτοφόλι.
Και καθώς ο συνειρμός μου είναι σαν χαρταετός κλείνω με μιά φράση που μου ήρθε στο μυαλό.
Η μανία των στοιχείων της φύσης ξεσπά στις ψηλότερες κορυφές. Κι ο λαός είναι ένα από τα στοιχεία της φύσης.
Βίκτωρ Ουγκώ.
Κοιτάζω έξω, κοντεύει να ξημερώσει ……… και δεν μπορώ να εγκαταλείψω τη συνήθεια να περιμένω…………

Σας φιλώ και εις αύριο με υγεία.

Σχολιάστε

